Vanliga frågor och svar

På grund av covid-19 fungerar årets säsong lite annorlunda och det finns vissa saker som du behöver tänka på när du bokar in ett besök hos oss. Här nedanför har vi listat de vanligaste frågorna vi får.

Har ni ett maxantal gäster som kan besöka er?

Ja, i år har vi ett maxtak på antal gäster som släpps in på området varje dag, men antalet kan variera beroende på hur många backar och liftar som är öppna. För att vi ska kunna hålla koll på maxantalet så måste alla gäster, förutom ni som har säsongskort, förboka liftkort och skidutrustning här innan besöket. Om du ska boka skidutrustning, tänk på att förboka den samtidigt som liftkortet för att undvika att all skidutrustning hinner bli fullbokad.

Måste man förboka liftkort eller går det att köpa på plats?

Under säsong 20/21 fungerar liftkortet som din entrébiljett. Därför måste alla gäster, förutom ni som har säsongskort, förboka liftkort här på webben. Det går alltså inte att köpa liftkort på plats. Läs mer och boka ditt liftkort här.

Måste man förboka skidhyra eller går det att hyra på plats?

Det går tyvärr inte att hyra utrustning på plats. Precis som med liftkorten krävs det att du förbokar utrustning innan ditt besök, tänk på att förboka utrustningen samtidigt som ditt liftkort. Läs mer och boka här.

Vilka öppettider har ni?

Vi har samlat alla öppettider från vecka 5–10 här.

Vilka backar är öppna?

Klicka här för att se vilka backar som är öppna och prognosen för de som inte har öppnat än.

Är pulkabacken öppen?

Nej, pulkabacken är stängd i år på grund av covid-19 och för att vi ska kunna hålla koll på antalet gäster på området.

Har ni någon reservlista för dagar som är fullbokade?

Nej, tyvärr finns det ingen reservlista så var ute i tid med din bokning. Boka liftkort här.

Jag vill ändra från kvällskort till dagskort, hur gör jag?

Om du vill ändra från kvällskort till dagskort behöver du avboka och sedan göra en ny bokning. För att avboka, mejla oss på avbokning@vallasen.se.

Jag har säsongskort, hur bokar jag en dag?

Du behöver inte boka, alla säsongsgäster är välkomna hos oss när de vill under säsongen.

Vad gör man med sin utrustning över natten om man ska åka flera dagar i rad?

Ska du åka fler dagar i rad får man ta med sig utrustningen hem över natten/nätterna. Vi har dessvärre inte möjlighet att förvara er utrustning över natten.

Jag hittar ingen privatlektion under det datum jag vill besöka er, hur gör jag?

Dubbelkolla först att du valt rätt typ av lektion, privatlektion alpin eller snowboard. Om en privatlektion saknas det datum du vill besöka oss, ring oss på 054-132600 så gör vi vårt bästa för att lösa det.

Jag ser inte datumet jag bokade för min utrustning och liftkort, hur dubbelkollar jag det?

Vid bokning genom hyra.vallasen.se får du en faktura per mail. På sida två ser du ditt ankomstdatum framför liftkortsnumret. Om du bokat liftkort tillsammans med utrustning hittar du ankomstdatum på mailbekräftelsen. Glöm inte att kolla i skräpposten.

Om jag vill avboka liftkort, utrustning och skidskola, hur gör jag då?

All avbokning ska ske via e-post med bifogat order- eller bokningsnummer till avbokning@vallasen.se. Avbokning sker senast 18.00 dagen innan ankomst. Se fullständig information och våra bokningsvillkor HÄR.

Finns det möjlighet att grilla?

Ja, i år har vi både grillar med ved och en elgrill. Vi kör ut ved och ni tänder grillarna själva, om ni har problem med en grill finns det personal på plats som kan hjälpa er.

Om jag vill ändra något i min bokning, hur går jag tillväga?

Du mailar till avbokning@vallasen.se för att avboka befintlig bokning och därefter gör du en bokning på nytt.

Om jag bokat en upphämtningstid, kan jag ändra den?

För att ändra mailar du till avbokning@vallasen.se för att avboka befintlig bokning och därefter gör du en bokning på nytt.

Kan jag komma annan tid än min bokade upphämtningstid?

Nej det kan du inte göra, vi ber er respektera tiderna ni väljer och kommer på utsatt tid.